VVD fractie

(v.l.n.r.) Hans Pluckel (Hoogheemraad), Jean Hermans, Jacob-Jan Bakker, Ineke van Steensel (fractievoorzitter).

De fractie

Het is een jaar geleden dat wij als VVD-fractie begonnen zijn in het bestuur van het Hoogheemraadschap. Een bijzondere ervaring, met name door de combinatie van besturen en inhoud.

Met 4 zetels is de VVD de grootste politieke fractie in het bestuur van Rijnland. Wij maken ook deel uit van het dagelijks bestuur. Hans Pluckel is als Hoogheemraad onze VVD- vertegenwoordiger in het dagelijks bestuur van het hoogheemraadschap.

Onze VVD- fractie bestaat uit: Ineke van Steensel (fractievoorzitter), Jacob Jan Bakker, Jean Hermans en Hans Pluckel.

Op Hans na waren wij allemaal nieuw in deze omgeving en zijn frank en vrij aan de slag gegaan, vooral om zo snel mogelijk meer inhoud eigen te maken in relatie tot onze bestuurlijke taken.

Oorspronkelijk was Patrick van Domburg de fractievoorzitter, een taak die hij kort en heftig heeft gedaan. Reden? In september is hij geïnstalleerd als burgemeester van IJsselstein. Ineke van Steensel is zijn opvolger geworden en Jean Hermans werd onze nieuwe collega. Samuel Griessen ondersteunt de fractie als webmaster.

Wie zijn wij?

Ineke van Steensel,

fractievoorzitter. Lid van de commissie Bestuur, Organisatie en Dienstverlening, Lid fractievoorzittersoverleg

Jacob Jan Bakker,